HTML

mtb fotó

Évek óta járok mtb versenyekre fotózni, szeretném megosztani a képeket és a tapasztalatokat, illetve mindent, ami a bringázás és a fotózás metszetében van.

twitter feed

Nincs megjeleníthető elem

elérhetőség

balint(pont)hamvas (kukac)gmail(pont)com

2008 Photoblog Awards

Friss topikok

Címkék

2008 (1) 2009 (1) 24ora (1) 4x (3) absolon (1) adó (1) ajándék (2) andorra (2) andrew neethling (1) anglia (2) aperture (4) apple (1) arnaud tournant (1) aurelien duval (1) autofocus (1) autófókusz (1) backup (1) bagaboo (1) bajnokság (1) baleset (1) batyu (1) beléptetés (1) best of (4) bianchi (1) bicikli (81) biciklis (1) bike (3) biztonság (1) bmx (1) bodrogi (2) bringa (2) bringapolo (1) budapest (55) burry stander (1) cadel (1) cancellara (1) canon (22) canoncount (1) canon 5d mkii (1) caroline mani (1) chase jarvis (2) check in (1) christoph sauser (2) chris hoy (1) cikk (1) címoldal (1) cm (1) critical mass (13) crosskovácsi (1) crossvegas (1) cross country (2) csehország (4) cseke (1) cuki (1) cukiság (1) cup (3) cyclephotos (1) cyclocross (29) cyclo cross (1) d90 (1) darázscsípés (1) dh (5) díszkivilágítás (1) diszkosz (1) divat (2) downhill (7) dugó (1) dumpling (1) duna (1) dunamaraton (1) ebay (1) ékszíj (1) élő (1) eos 1d mkii (1) eső (3) este (1) étterem (1) eurostar (3) evans (1) evezés (3) exponálás (1) fabian (1) fazekas (1) ferenc (1) ferihegy (1) ferrari (1) fixi (6) flashmob (1) fotó (8) fotóblog (1) fotóblogger (1) fotótech (4) fotózás (4) fruzsi (1) gee atherton (1) geoff kabush (1) graham watson (1) guardian (1) gyerekruha (1) gyurcsány (1) halottak napja (1) hanka kupfernagel (3) hans rey (1) heti linkek (1) híd (1) hideg (1) (1) hóesés (1) hoogerheide (9) houffalize (5) hutong (1) időfutam (1) index (2) interjú (2) ivan alvarez gutierrez (1) jaroslav kulhavy (1) játék (1) josé antonio hermida ramos (1) julien absolon (1) justin leov (1) kamba (1) karácsony (1) katherine compton (2) kékkereszt (1) kék (1) képrejtvény (1) kérdőív (1) kézilabda (1) kézlabda (1) kifli (1) kína (1) kínai (1) koncert (1) kopaszi gát (1) környezetszennyezés (1) kosárlabda (1) közlekedés (50) kutya (1) lance armstong (1) lance armstrong (1) lars boom (1) lars van der haar (1) lászló (2) lee williamson (1) lene byberg (2) lewis hamilton (1) linkajánló (2) livestrong (1) london (26) lopás (1) lukas kloucek (1) m0 híd (1) mac (1) macbook pro (1) mac mini (1) madison (1) magellán (1) maja wloszczowska (1) manchester (3) manchester velodrom (1) maraton (3) marga fullana (1) martin whiteley (2) maryline salvetat (1) mátra (2) mátra maraton (1) metró (2) mezőnyverseny (1) michele tatto (1) midlands xc (1) mikrosat (1) millenáris (3) milli (1) mmtbszsz (1) monopod (1) monszun (1) mounatin (1) mountain (2) mountainbike (9) mountain bike (2) mtb (15) müpa (1) müzli (1) newswear (2) new world disorder (1) new york (1) nhs (1) niels albert (2) nikon (3) nikon d90 (1) nps (1) nwd9 (1) objektív (4) off shoe flash (3) olimpia (24) önarckép (1) országos (1) országos bajnokság (1) országúti (4) pályakerékpár (7) palyakerekpar (2) palyaverseny (3) pap rét (1) parti (1) parti andrás (14) pavla havlikova (1) peking (26) pfaff andrás (1) philipp walsleben (1) photobloggers (1) pilisborosjenő (1) platon (1) pláza (1) pocketwizard (4) pocket wizard (16) politika (1) portré (3) pulsar (1) rachel atherton (2) rádió (1) radiopopper (2) rali (1) róbert (1) roosevelt tér (1) rosara joseph (1) roubaix (17) samuel blenkinsop (1) schladming (5) shutterlife (1) sisak (1) sport (3) sportfotó (13) sportfoto (12) sportfotózás (44) sportotózás (1) strobist (5) stúdióvaku (1) st e2 (1) st pancras (1) sven nyes (1) sven nys (2) szmog (2) szóvicc (1) szurkoló (1) tabor (4) távirányítás (6) taylor phinney (1) tech (7) tej (1) tél (1) telefon (1) telekonverter (2) teszt (1) thomas frischknecht (1) tijman eising (2) time lapse (1) tolvaj (1) tömeg (1) tom meeusen (1) tour de france (1) tracy moseley (1) travis brown (1) trek (5) trek soho (1) twitter (1) t mobile (1) u23 (1) uci (1) uk (3) utánpótlás (1) utazás (2) vacsora (1) vaku (16) városi (1) városi bringás (41) velence (1) verseny (4) videó (2) video (2) világbajnokság (11) világítás (4) világkupa (32) világsztár (1) vincent laforet (2) vip (1) vizilabda (2) wembley (1) wireless (1) workflow (3) workflow. (1) world (3) world cup (22) xcm (1) xco (7) yeah (1) zdenek stybar (1) zenit (1) Címkefelhő

Evolúció

2008.09.21. 18:00 hamvas balint

Édesapám révén már kiskoromban is érdekelt a fotózás. Aztán a gimis évek alatt megkaptam tőle használatra első gépemet, egy Zenitet. Szerettem, jópár tekercset előttem vele, egészen addig, amíg 2001-ben kimentem életem első mountain bike világkupa futamára, Kaprunba. Vittem négy tekercs filmet, ellőttem mind a 144 kockát, de itthon horror várt, amikor előhivattam a képeket egy kisebb vagyonér. A levehető, kivételesen undorító műbőr tok levett állapotban nem akadályozta meg a fény bejutását a vázba, mivel nem volt tökéletesen szigetelve a váz, így a képek 90%-a tele volt fehér csíkokkal.

Anyád, gondoltam, ment vissza a szülőkhöz a gép, kidobni azért mégsem. Egy évvel később viszont nem bírtam magammal, egész elérhető áruk kezdtett lenni a digitális kameráknak, vettem hát egy kis Fuji kamerát, a Finepix 2800-asat úgy 130 000 forint körüli áron, egy ismerősömnek volt ilyen, elképesztő volt az első találkozás a digitális technikával: nem kell figyelni arra, hányat kattint az ember és még videót fel lehet venni vele!

Így nem nagyon zavart, hogy szinte semmit nem lehet állítani rajta és és mivel hasonló volt az utána következő Finepix 5500-as is (170 000 forint és 2003-at írunk), szépen lassan kezdtem elfelejteni a fotózás technikai alapjait.

Mivel minden fórumon rettentően dicsérték a Canon G2-t, az esedékes váltásnál 2004-ben így az újonnan kijött Canon G5 mellett döntöttem, aminek nagyon sok paramétere volt manuálisan állítható, de mivel addigra már szinte mindent elfelejtettem, nem igazán használtam ezeket. Szerettem, mert jó volt, sokszor jól jött a kihajtható hátsó kijelzője, bár az autófókusz néha picit lassúdad volt.

2005-ben érett meg az idő a DSLR váltásra, a választásom a Canon akkor nemrég kijött EOS 350D-jére esett, amin újra kellett tanulni szinte mindent, már alig emlékeztem, mi az a blende, a mélységélesség és a többiek. Tanulni kiváló gép volt, levetkőzte a 300D gyermekbetegségeit, sok szép helyre elkísért, nehéz szívvel adtam túl rajta, de jó kezekben van, orsike exponál vele ma is nagy örömmel.

2006 karácsonyára leptem meg magam egy 30D-vel, illetve a hozzá való markolattal - még ennek sem elég nagy a jobb oldala, hogy elférjen a rendesen a kezem. Vettem még egy L-es objektívet (Canon 70-200 f/2.8 L) és életem első vakuját és az elmúlt másfél évben boldogan használtam, sokáig nem is tekintettem feljebb. Amit nagyon megszerettem, az a hátsó tárcsa volt, a 350D gombjaihoz képest nagyságrendekkel könnyebben használható. Sokáig nem is éreztem a korlátait a gépnek, de Pekingben volt néhány olyan helyzet, amikor kevés volt a 30D.

Az egyik korlátozó tényező az érzékelő volt - a laoshani velodromban ahhoz, hogy 1/800 körüli záridőt használhassak, ISO800-at kellett használom, de nem igazán voltam elégedett a képek minőségével. Nem voltak vészesen rosszak, de nem az igazi. A másik a puffer nagysága: 12 másodperc körül tettek meg egy kört a velodromban a versenyzők és a puffer egyszerűen nem ürült ki ennyi idő alatt, így legtöbbször csak minden 2. körben tudtam sorozatot lőni, de akkor is csak némi szerencsével.

Így hazaérkezve elkezdtem böngészni az ebayt és némi vizsgálódás és utánaolvasás után elkezdtem licitálni egy 1D Mark II gépre. Megnyertem, Schladming előtt jött meg egy nappal, azóta boldogan használom, nagy a szerelem és most egy darabig nem tervezek új vázat venni :-)

A végére kívánkozik még azért, hogy kivételesen nem adtam el a régi gépet sem, továbbra is használom a 30D-t, az egyiken van a nagylátó, a másikon tele, így versenyen nem kell cserélgetni az objektíveket, aminek két előnye van: nem koszolódik az érzékelő és nem veszítek időt.

Ti mivel kezdétek a fotózást, mi volt a ti fejlődéstörténetetek?

8 komment

Címkék: canon fotózás sportotózás

A bejegyzés trackback címe:

https://mtbfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr63658889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FD · http://www.bringabanda.hu 2008.09.22. 12:14:24

Szia Bálint,

Nagyon tetszenek a képeid. Olyan élőek. Nincsennek túlcsicsázva....

Néha irigyen nézem a magazinok csuda szép képeit (Bike), aztán mikor magam csinálok párat (képet) bilibe lóg a kezem... Rájöttem én jó képet nem fogok csinálni... Hangulatokat szeretnék majd visszaadni a képekkel és az nem mindig a szikrázó napsütés lesz...

A mai korban, mint fogyasztó elérhetem szinte a legtökéltesebb technikát....

Azt hiszem volt egy tükörreflexes Minolta... Mést kaptam vissza. Papír alapú. Én egy esti Activity partin ellőttem 4 tekercs filmet. Így a digitális technika sokat segített...

Most Canon 400D, kit obijektívek 17-55 és 55-200....

Nagyon tetszenek a halszem obijektívekkel készített képek, így egy full "érzékelős"(?) gép a terv.... Egyelőre 5D, de lehet türelmes leszek és 1D... És 15mm fix obijektív......

A kérdés, hogy az eBayen használt vagy új gépet vettél? Ilyen gépeknél használtat szabad vagy érdemes-e venni?

További szép képeket,
Üdv, FD

László 2008.09.22. 12:54:15

szia,

A fotózás nagyon sokáig nem érdekelt, aztán eltelt az életemből 25 év és megvettem az első gépemet, egy nikon coolpix L16-ost. Szerettem, de a határait nagyon hamar megtaláltam. Szép képeket készített, makrója szenzációs, szerintem az egyik legjobb kompakt gép. Később elkezdtem komolyabban foglakozni a témával és vettem egy nikon D60-ast egy AF-S DX 18-135 mm objektívvel. Egy másik világ tárult elém, lehetőségek egész tárháza, új szemlélet. Azóta főleg épületeket és sportot fotózok. Elégedett vagyok vele, eddíg nem éreztem még "kevésnek" a gépet. Ha mégis eljön az a pillanat akkor a következő gép a Nikon D3 lesz.

Gratulálok a képeidhez.

üdv
László

hamvas balint 2008.09.22. 15:36:25

FD:
az ebayen vettem már új objektívet, a fenti váz nyilván használt. nekem eddig csak jó tapasztalataim vannak, reális leírású holmikat vettem, azaz azt kaptam, amit igértek.
László:
thx

gaba · http://gaba.lenard.hu/ 2008.09.22. 15:52:33

Gratulálok az új géphez, sok örömet hozzá, és további sok szép képet készíts vele!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2008.09.29. 00:12:28

Én anno egy "családi" S30-as Canonnal kezdtem, majd amikor az 21 000 expo környékén feladta, utána egy ideig semmi sem volt.

Diplomaosztómra kaptam a családtól egy Canon S3IS-t amit boldogan használtam 2 éven keresztül ami alatt több olyan változás is történt aminek eredményeképpen a DSLR világban kötöttem ki, egy Nikon D60-nál.

A D60 18-55-ös VR kitobival jött, beszereztem hozzá az első vakumat (ebay, használt, SB600-as Nikon) majd később szintén az eBayről egy újszerű állapotú 70-300-as Nikkor (VR) telezoomot.

Per pillanat vágyom egy D90-re és egy 16-85-ös - kitobit leváltó objektívre, egyelőre wishlisten vannak csak, a beszerzés ideje még képlékeny.

FD · http://www.bringabanda.hu 2008.09.30. 17:39:45

Hali Bálint,

A 1D hány megapixeles? Több verziót is láttam 8.1-16.1Mpixel között? Nézegettem az ebay-t és láttam 1-2 kedvező árú gépet. Pl 81000 exponáls az sok vagy kevés? Mi az élettartama egy ilyen váznak?

Előre is köszi a választ.

Üdv, FD

Bár az 5D Mark II elgondolkoztat. Újonana 2700 Dolcsi.... Már golamazom a levelet a szponzoroknak.... :-)

hamvas balint 2008.10.01. 15:49:16

FD: 1D mark II 8 megapixeles, a 1Ds mark II 16 megapixeles, mivel ez a full-frame.
úgy tudom, hogy ezeket a vázakat úgy 150e expóig kvázi-garantálják, szóval sztem 81e expóval jó lehetsz.
süti beállítások módosítása