forrás:Sphinx!
Londoni irodánkat meglátogatva már többször hallottam, hogy ott működik valamilyen megoldás arra, hogy ha városi közlekedésre használod a biciklit, akkor kaphatsz támogatást a cégtűl, ahol dolgozol, de a pontos részletekkel eddig nem voltam tisztában.
Most viszont egy bikeradar.com cikk nyomán utánajártam, hogy miként is működik a dolog. Ha valamilyen pontatlanságot észleltek, szóljatok!
Az egész egy állami programból indul, a Green Transport Plan-ból (pdf), amely célja, hogy élhetőbbé tegye a közlekedést, preferálja a minél egészségesebb és a környezetet minél kevésbé terhelő utazási módozatokat - így a kerékpározást is. Bármilyen cég részt vehet a programban, mérettol függetlenül, de fontos, hogy magát a programot az egyes vállatok maguk alakítják ki, házon belül.
A rendszer úgy működik, hogy a munkaadó megvásárolja a kerékpárt és "kikölcsönzi" az alkalmazottnak, amig a havi kölcsönzési díjak el nem érik a bicikli teljes árát. Viszont, ez a levonás még adózás eőtt történik, azaz az adóalapot csökkentik így, ezért ez körülbelül 50% megtakarítást jelent.
Magasabb adósávban levők jobban járnak és többet tudnak megtakarítani, mint a kevesebbet keresők. A végső árat befolyásolhatja az is, hogy hitelből fedezi-e a vállalat a programot, mert ha igen, akkor a kamatot is a dolgozóknak kell kifizetni, ami tehát csökkenti a megtakarítást, és az áfa is jelenthet pluszt vagy mínuszt.
Mint egy lízingkonstrukciónál, a bicikli a lejáratig a cég tulajdonában marad és csak utána kerül át a dolgozóhoz.
A felső limit általában 1000 angol font (kb. 300 000 forint), de ez vállalatonként változhat, vannak olyan cégek, ahol 6000 font a limit.
Általában kerékpáros kiegészítok is részei lehetnek a konstrukciónak.
Mik ezek a kiegészítok?
- sisak
- csengo
- világítás
- sárvédo
- ruhavédo csipeszek
- csomagtartó
- zárak
- pumpa
- fényvisszavero ruházat
Hát valahogy így működik ez a dolog a boldog nyugaton, nem vagyok nagy barátja a különböző kis adókedvezményeknek, de ennek speciel lenne értelme. Szerintetek?