HTML

mtb fotó

Évek óta járok mtb versenyekre fotózni, szeretném megosztani a képeket és a tapasztalatokat, illetve mindent, ami a bringázás és a fotózás metszetében van.

twitter feed

Nincs megjeleníthető elem

elérhetőség

balint(pont)hamvas (kukac)gmail(pont)com

2008 Photoblog Awards

Friss topikok

Címkék

2008 (1) 2009 (1) 24ora (1) 4x (3) absolon (1) adó (1) ajándék (2) andorra (2) andrew neethling (1) anglia (2) aperture (4) apple (1) arnaud tournant (1) aurelien duval (1) autofocus (1) autófókusz (1) backup (1) bagaboo (1) bajnokság (1) baleset (1) batyu (1) beléptetés (1) best of (4) bianchi (1) bicikli (81) biciklis (1) bike (3) biztonság (1) bmx (1) bodrogi (2) bringa (2) bringapolo (1) budapest (55) burry stander (1) cadel (1) cancellara (1) canon (22) canoncount (1) canon 5d mkii (1) caroline mani (1) chase jarvis (2) check in (1) christoph sauser (2) chris hoy (1) cikk (1) címoldal (1) cm (1) critical mass (13) crosskovácsi (1) crossvegas (1) cross country (2) csehország (4) cseke (1) cuki (1) cukiság (1) cup (3) cyclephotos (1) cyclocross (29) cyclo cross (1) d90 (1) darázscsípés (1) dh (5) díszkivilágítás (1) diszkosz (1) divat (2) downhill (7) dugó (1) dumpling (1) duna (1) dunamaraton (1) ebay (1) ékszíj (1) élő (1) eos 1d mkii (1) eső (3) este (1) étterem (1) eurostar (3) evans (1) evezés (3) exponálás (1) fabian (1) fazekas (1) ferenc (1) ferihegy (1) ferrari (1) fixi (6) flashmob (1) fotó (8) fotóblog (1) fotóblogger (1) fotótech (4) fotózás (4) fruzsi (1) gee atherton (1) geoff kabush (1) graham watson (1) guardian (1) gyerekruha (1) gyurcsány (1) halottak napja (1) hanka kupfernagel (3) hans rey (1) heti linkek (1) híd (1) hideg (1) (1) hóesés (1) hoogerheide (9) houffalize (5) hutong (1) időfutam (1) index (2) interjú (2) ivan alvarez gutierrez (1) jaroslav kulhavy (1) játék (1) josé antonio hermida ramos (1) julien absolon (1) justin leov (1) kamba (1) karácsony (1) katherine compton (2) kékkereszt (1) kék (1) képrejtvény (1) kérdőív (1) kézilabda (1) kézlabda (1) kifli (1) kína (1) kínai (1) koncert (1) kopaszi gát (1) környezetszennyezés (1) kosárlabda (1) közlekedés (50) kutya (1) lance armstong (1) lance armstrong (1) lars boom (1) lars van der haar (1) lászló (2) lee williamson (1) lene byberg (2) lewis hamilton (1) linkajánló (2) livestrong (1) london (26) lopás (1) lukas kloucek (1) m0 híd (1) mac (1) macbook pro (1) mac mini (1) madison (1) magellán (1) maja wloszczowska (1) manchester (3) manchester velodrom (1) maraton (3) marga fullana (1) martin whiteley (2) maryline salvetat (1) mátra (2) mátra maraton (1) metró (2) mezőnyverseny (1) michele tatto (1) midlands xc (1) mikrosat (1) millenáris (3) milli (1) mmtbszsz (1) monopod (1) monszun (1) mounatin (1) mountain (2) mountainbike (9) mountain bike (2) mtb (15) müpa (1) müzli (1) newswear (2) new world disorder (1) new york (1) nhs (1) niels albert (2) nikon (3) nikon d90 (1) nps (1) nwd9 (1) objektív (4) off shoe flash (3) olimpia (24) önarckép (1) országos (1) országos bajnokság (1) országúti (4) pályakerékpár (7) palyakerekpar (2) palyaverseny (3) pap rét (1) parti (1) parti andrás (14) pavla havlikova (1) peking (26) pfaff andrás (1) philipp walsleben (1) photobloggers (1) pilisborosjenő (1) platon (1) pláza (1) pocketwizard (4) pocket wizard (16) politika (1) portré (3) pulsar (1) rachel atherton (2) rádió (1) radiopopper (2) rali (1) róbert (1) roosevelt tér (1) rosara joseph (1) roubaix (17) samuel blenkinsop (1) schladming (5) shutterlife (1) sisak (1) sport (3) sportfotó (13) sportfoto (12) sportfotózás (44) sportotózás (1) strobist (5) stúdióvaku (1) st e2 (1) st pancras (1) sven nyes (1) sven nys (2) szmog (2) szóvicc (1) szurkoló (1) tabor (4) távirányítás (6) taylor phinney (1) tech (7) tej (1) tél (1) telefon (1) telekonverter (2) teszt (1) thomas frischknecht (1) tijman eising (2) time lapse (1) tolvaj (1) tömeg (1) tom meeusen (1) tour de france (1) tracy moseley (1) travis brown (1) trek (5) trek soho (1) twitter (1) t mobile (1) u23 (1) uci (1) uk (3) utánpótlás (1) utazás (2) vacsora (1) vaku (16) városi (1) városi bringás (41) velence (1) verseny (4) video (2) videó (2) világbajnokság (11) világítás (4) világkupa (32) világsztár (1) vincent laforet (2) vip (1) vizilabda (2) wembley (1) wireless (1) workflow (3) workflow. (1) world (3) world cup (22) xcm (1) xco (7) yeah (1) zdenek stybar (1) zenit (1) Címkefelhő

Houffalize VK - a női verseny

2009.05.10. 00:13 hamvas balint

Korán érkeztem a versenyközpontba a xco versenyek reggelén és némi képszerkesztés után összeraktam a holmimat és elindultam a női versenyt meglőni. A szervezőknek jár a piros pont, mert biztosítottak quadokat a sajtónak, amikkel gyorsan el lehetett jutni a pálya távolabbi pontjaira. Szerencsére nem nekünk kellett vezetnünk a quadokat, ezt megoldották az egykedvűen dohányzó belgák.

A hivatalos sajtóanyagban olvastam, hogy a rajt után nem sokkal van egy nagyon komoly mászás, gondoltam, ott kéne kezdeni. Odafelé úton "jött szembe" ez a Párduc tank. Houffalize is részese volt az híres ardenneki ütközetnek (tudjátok, erről szól a "Halál 50 órája" című film), ennek állít emléket a tank.

 

Az említett mászáshoz odaérve nem volt könnyű helyet találni, annyian álltak az út mentén. A rajt után hamar odaértek lányok. Először a 70-200-as objektívvel lőttem párat, hogy látszódjon, mennyire sokan voltak: majdnem 100-an neveztek.


 

Ahogy közelebb értek, váltottam a 24-70-es objektívre, de mivel nem tudtam pontosan, hogy akarom megkomponálni a képet, persze, hogy nem lett semmilyen érdekes végeredmény, sőt, kifejezetten béna képek lettek.


 

Kicsit tanácstalan lettem, hogy merre tovább, oda (egyelőre) nem akartam visszamenni, ahol tegnap a juniorokat fotóztam, úgyhogy elmentem az egyik szivatós lejtő-emelkedő kombóhoz, ami közvetlenül a 4X pálya mellett volt. Itt egy hegy tetejére érve előbb egy elég durva DH rész után ugyanoda másztak fel - amikor még én is versenyeztem, kifejezettem gyűlöltem az ilyet.
Sok időm nem maradt, kiraktam egy vakut hát a kanyarba, de ezek a képek sem egészen úgy sültek el, ahogy terveztem, a vaku valahogy nem világította meg annyira a versenyzőket, ahogy szerettem volna.


 

A mászás elég közel volt, oda gyorsan átügettem és a következő kört onnan lőttem. Mivel éreztem, hogy ez a délelőtt nem az enyém, csináltam kötelező, de unalmas képeket, mászás közben.


 

Ezek után kicsit feljebb mentem a pályán, hátha látok valami érdekeset. Találtam egy igéretesnek tűnő kanyart, és mivel volt nálam egy extra Pocket Wizard, amit sikerült a hétvégére kibérelnem, gondoltam, miért ne dobjak fel két vakut. Az egyiket a kanyar belső ívére raktam, hogy megvilágítsa az arcukat, a másikat a külső ívre, hogy hátulról adjon egy kis élfényt. Ez így elméletben jól működött, nagyon büszke voltam magamra, de amikor jött Marga Fullana, kiderült, hogy szart sem ér. Nem jól raktam le a vakukat, nem tudtam jó képkivágást csinálni, mert vagy a vaku lógott bele a képbe, vagy a bringás lógott ki.

 

Nem erőltettem a dolgot, felszámoltam a vakukat és megint csak lőttem pár biztonságit.

Mivel a pálya elég hosszú volt, csak 3 kört mentek (plusz a felvezető kör), így nem sok lehetőség volt hibázásra, amit pedig én bőven bemutattam ma. Vagyis inkább egyszerűen nem volt ihlet, semmi nem jutott eszembe, ami pedig igen, az nem működött. Azt vettem észre, hogy ilyenkor nem kell erőltetni, nincs mit tenni, meg kell csinálni a biztos képeket és kivárni a jobb napokat.

3 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mtbfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr721112267

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: big data training london 2019.06.12. 12:24:33

Sajtban sült tojás - Sütes_főzes

Trackback: data science training london 2019.05.12. 01:37:09

Bcbs fl ppo elective abortion cover - weucozn

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HTpHoTo 2009.05.11. 22:15:10

Szia. Ezek még biztonsági lövésekhez képest is jók. Én is próbálkoztam a múlt héten egy városi bajnoksággal, remélem nem baj ha megmutatom csak kíváncsi lennék a véleményedre. htphoto9.blogspot.com/2009/05/mtb-varosi-bajnoksag.html
üdv Tomi

hamvas balint 2009.05.13. 17:48:32

@HTpHoTo: jok lettek a kepek, kulonosen tetszenek azok, amiknel oldalrol kapod el a bringasokat es szembol kapjak a fenyt. egy dolgok ajanlanek megfontolasra: valogass. ugyanabbol a kepbol unalmas tobb tucatot vegignezni. en csinalnek egy szuk valogatast, ami csak a jo kepeket tartalmazza, egyfele kepbol max 1-2-ot, es ha van igeny a tobbire, akkor azt valahova kidobni, hadd bongesszek a nepek kedvukre. egyebkent meg hajra!

HTpHoTo 2009.05.13. 18:26:40

Köszi a választ. Igen igazad van, de most első próbálkozásra ennyire futotta, és időm sem volt nagyon, csak egy rövid próbára mentem ki de nagyon élveztem, a válogatás pedig azért maradt el hogy a versenyzők találják meg magukat, a másik nézőpont nem is nagyon volt mert nem kísérleteztem az idő hiányában új helyekkel, majd a következőn próbálok változatosabban és keresni kutatni jó helyek után. Neked további jó versenyeket, és várom a jobbnál jobb képeket és írásokat. ÜDV HT
süti beállítások módosítása