Pár hete én is nagy érdeklődéssel olvastam, hogy a Nikon kihozta a HD videó rögzítésére is alkalmas D90-t, és bár eleinte mindenki kongatta a harangot a Canon felett, hogy most mennyire lemaradtak, nemsokára ők is kijöttek a HD-t rögzíteni tudó DSLR-rel.
Önmagában a gép sem semmi, de most mégis inkább a körítésről szólnék néhány szót, mert szakmámba vág.
Ahogy a fenti linken is látható, a Nikon a szokásos hirdetések mellett bevetette a titkos fegyvert: a véleményvezért. Erre a híres fotóst, Chase Jarvis-t szemelték ki, aki nem mellesleg rendszeresen blogol és számtalan érdekes írást és videót gyártott eddig, amiből sokat lehet tanulni még akkor is, ha az átlagos fotós ritkán fotóz nindzsásat a Kung-Fu Channelnek. Adtak a megjelenés előtt pár hónappal CJ-nek néhány D90-es kamerát és csak annyit kérték, hogy játszon vele. Ő és a munkatársai pedig ezt tették, készült számos fotó és videó, valamint az egészről egy kellemes összefoglaló videó.
Az így készült könnyed anyagokat pedig kitették egy minimálisan brandingelt microsite-ra. A dolog akkor elég komoly visszahangot vert de most úgy tűnik, hogy a Canonnak akaratlanul (?) is sikerült erre rálicitálnia.
Egy másik híres és sokat blogoló fotós, az itt is sokszor idézett Vincent Laforet elkunyerált a Canontól egy hétvégére egy prototípus 5D Mk II-t és kitalálta, hogy csinál egy 5 perces filmetűdöt, hogy megmutassa mire képes egy HD-t is tudó fényképezőgép.
Az eredményt mindenki megnézheti itt, valóban lenyűgöző lett.
Ami nagyon érdekes a fotós és az esztétikai vonatkozásokon túl, az az, hogy ez utóbbi videót sokkal több blogon láttam, sokkal nagyobb hírverést keltett a dolog, pedig a VL által elmondottak alapján annyi történt, hogy éppen bent járt a Canon főhadiszállásán, amikor meglátta az új 5D dobozát és addig könyörgött, amíg meg nem kapta egy hétvégére, azzal a feltétellel, hogy bármilyen így készült anyagot kérés esetén ingyen a Canon rendelkezésér bocsát.
A jelek szerint tehát nem egy előre kitervelt dologról van szó, ami 0 dollárjába került a Canonnak, mégis komoly publicitást sikerül csinálni ennek a valóban különleges kamerának.
Így kell ezt, na.